KMO van het Jaar - Finalisten 2019
  terug

Finalisten  
  St-Luc Labels & Packaging



Sms "UNIZO OVL1" naar 8686
(0 EUR/SMS verzonden/ontvangen)

Online stemmen

Verpakkingsdrukkerij St-Luc Labels&Packaging “Blijven groeien vergt innovatie, doorzettingsvermogen en lef” “Door als familiebedrijf doordacht om te gaan met financiering zijn we er steeds in geslaagd om alle groei te realiseren zonder durfkapitaal.” Als u door de supermarkt wandelt, heeft u er geen vermoeden van dat vele verpakkingen bij “St-Luc Labels&Packaging” zijn ontwikkeld en geproduceerd. Aan het hoofd staat de familie Dhondt. Broer en zus (Niko en Fanny) leiden, onder het wakend oog van vader Jerome, het bedrijf op het stevige groeipad. Hun groeibedrijf valt in de prijzen voor zowel hun HR-beleid, innovatieve ontwikkelingen als sterke groei. “De grootste uitdaging? Blijven groeien in een markt waar consolidatie momenteel koning is!” Het bedrijf valt op door forse internationale groei. In 10 jaar tijd slaagden ze erin het personeelsbestand en de omzet te vertienvoudigen. Ze produceren vandaag op 4 hyper-uitgeruste locaties in België, Nederland als Frankrijk. Van traditionele drukkerij evolueerden ze tot een specialist in labels, shrinksleeves, pouches, dunwandige folie en vlakkarton verpakkingen. Hun internationale klanten zijn vooral actief in voeding, cosmetica, petrochemie en pharma. Ze namen in 2018 nog een pharmadrukkerij over. In de voedingsindustrie staan ze bekend voor hun voedselveilige verpakkingen. Bovendien vallen geregeld in de prijzen met hun HR-beleid, waar de focus ligt op het bieden van kansen aan medewerkers, los van ervaring of afkomst. Ook de Trends Gazelle, Voka-ambassadeur, Dutch Packaging award en Finat-award prijken in de trofeeënkast voor de groei en innovatie waar het bedrijf ten volle in investeert. Kortom: St-Luc labels & packaging zit in de lift ondanks de crisis die de grafische sector diep treft. Hun ambitie steken ze niet onder stoelen of banken: “In onze sector is het opeten of opgegeten worden...maar gelukkig hebben we een gezonde appetijt”. “We hebben een sterke visie met als kernwoorden kwaliteit, innovatie, flexibiliteit, diversiteit en milieu. Onze bedrijfsstrategie is gebaseerd op deze visie en moet de huidige uitdagingen tackelen en de challenges in de toekomst bewaken. “Zouden jullie een goede Unizo-ambassadeur zijn?” vroeg Jos Vermeiren. Het antwoord is unaniem: “Uiteraard! Als groeibedrijf dat keihard investeert in de toekomst denken we dat we een inspiratie kunnen zijn voor collegaondernemers. Hard en doordacht werken is onze boodschap als (familiale) KMO. Blijf steeds innovatief denken en vergeet nooit om je financieel management strak in de hand te houden. Laat je als ondernemer ook voldoende ondersteunen. Organisaties zoals UNIZO zijn er om je belangen te verdedigen en je bij te staan in de vele aspecten die het ondernemerschap met zich meebrengt. Deze titel zou een prachtige erkenning zijn voor al onze medewerkers. Zij zijn uiteindelijk de kracht van je bedrijf. Meer info op: www.stluc.be