KMO van het Jaar

De KMO van het Jaar is dé kmo award in Vlaanderen en Brussel, maar met nationale uitstraling.

 

UNIZO en haar partners Liantis, KBC, Proximus en SBB organiseren de wedstrijd niet om enkele ondernemers extra in de kijker te zetten. Met de award willen we alle kmo’s de nodige erkenning geven als motor van de economie. Want tenslotte zorgen zij in ons land voor maar liefst 69% van de tewerkstelling en 61% van de toegevoegde waarde.

 

Een expertenjury beoordeelt alle kandidaten op belangrijke ondernemersthema’s zoals financieel beleid, innovatie, (ambitie voor) internationaal ondernemen, personeelsbeleid, energie & milieu, ondernemingszin en marketing & communicatie. Gezien de impact van de coronacrisis op het ondernemerschap, is dat een extra thema waarnaar de jury dit jaar zal peilen.

Op basis daarvan worden er 5 provinciale winnaars gekozen. Vervolgens dingen die 5 winnaars mee voor de titel van Vlaamse KMO van het jaar.

 

Daarnaast verkiest elke provincie een Beloftevolle kmo van het jaar. De belangrijkste criteria? Je bent maximum 5 jaar actief in hoofdberoep en koestert duidelijke groeiambities in tewerkstelling en/of voor de volgende drie jaren.

 

Natuurlijk betekent de award voor de bekroonde kmo nog zoveel meer. De titel opent deuren, creëert nog meer naambekendheid, doet het klantenvertrouwen groeien en is het bewijs van het goed-bezig-zijn.  

Nog niet overtuigd? Lees de reacties van onze vorige winnaars:

Dekeyzer-Ossaer, KMO Laureaat 2016-2017

"We voelden ons bij momenten BV’s! De camera’s waren overal. De telefoon stond roodgloeiend. Journalisten wilden allen een praatje slaan. Om nog maar te zwijgen over de vele tweets, posts en foto’s die op sociale media circuleerden."