KMO van het Jaar - KMO van het Jaar

KMO van het jaar

Sinds 1991 worden kmo's in Vlaanderen en Brussel door UNIZO bekroond met een Hermesprijs. Deze prestigieuze prijs werd in 2006 door UNIZO omgedoopt tot  'KMO Laureaat' en vervolgens in 2018 herbekeken tot een jaarlijkse wedstrijd KMO van het Jaar.

De KMO van het Jaar is dé kmo award in Vlaanderen en Brussel met een sterke nationale uitstraling. Elk jaar kiest UNIZO samen met haar partners Liantis, Agentschap Innoveren & Ondernemen, KBC, Proximus, PwC, TNT en een onafhankelijke jury de KMO van het Jaar. Dit bedrijf wordt verkozen op basis van de geleverde prestaties inzake innovatie, (ambitie voor) internationaal ondernemen, personeelsbeleid, financieel beleid, energie & milieu, ondernemingszin, marketing & communicatie e.a.

De bekroning tot KMO van het Jaar ... dat is een schitterend visitekaartje voor uw kmo en een boost voor uw business!

We organiseren deze wedstrijd niet om een paar ondernemers extra te promoten. In de eerste plaats moet het initiatief het gezond zelfstandig ondernemen stimuleren en inspireren én om de essentiële rol van kmo’s in ons land te benadrukken. Wist je bijvoorbeeld dat kmo’s in ons land zorgen voor maar liefst 69% van de tewerkstelling? Toch gaat het in de media meestal enkel over de hele grote bedrijven. De kmo’s zorgen daarnaast voor 61% van de toegevoegde waarde. Ze zijn met andere woorden letterlijk de draaischijf van onze economie. Kmo’s verdienen dus de nodige erkenning. Ook dat beogen we met deze verkiezing van de KMO van het Jaar.

Nog een jong bedrijf? Word Beloftevolle KMO!

Elke ondernemer die maximum vijf jaar actief (in hoofdberoep) is, kan zich ook kandidaat stellen voor de Beloftevolle KMO van het Jaar. Net zoals de KMO van het Jaar, komt dit beloftevolle aspect van de onderneming sterk tot uiting in één of meerdere aspecten van de bedrijfsvoering: innovatie, (ambitie voor) internationaal ondernemen, personeelsbeleid, financieel beleid, energie & milieu, ondernemingszin, marketing & communicatie e.a.

Daarnaast uit zich dit ook in uitgesproken groei-ambities van de ondernemer gedurende de komende drie jaar. Richtcijfers die hierbij als kapstok kunnen gebruikt worden, zijn: ambitie om te groeien in tewerkstelling van minstens 5 medewerkers in de komende 3 jaar en/of de ambitie om jaarlijks de omzet met minstens 15 à 20% te laten groeien.

 

What's in it for me? 

Naast de verschillende prijzen, zetten we de bekroning tot (Beloftevolle) KMO van het Jaar extra in de bloemetjes. Stoot als finalist door tot de nationale pitching en wordt uitgenodigd op het UNIZO Topseminar , Tien managementboeken op één dag, voor de apotheose van de wedstrijd. Op woensdag 4 december 2019 heb je de kans om in het ICC van Gent, 10 TOP-ondernemers te ontmoeten.

Voor meer informatie kan je terecht op www.unizotopseminar.be

 

 


  Bekijk hier de vorige winnaars en enkele sfeerbeelden.