KMO van het jaar

Sinds 1991 worden KMO's in Vlaanderen en Brussel door UNIZO bekroond met een Hermesprijs. Deze prestigieuze prijs werd in 2006 door UNIZO omgedoopt tot de huidige 'KMO Laureaat' en vervolgens in 2018 herbekeken tot een jaarlijkse wedstrijd KMO van het jaar 2018.

De KMO van het jaar 2018 is dé KMO award in Vlaanderen en Brussel met een sterke nationale uitstraling. Elk jaar kiest UNIZO samen met haar partners ADMB, Agentschap Innoveren & Ondernemen, KBC, Proximus, PwC en een onafhankelijke jury de KMO van het jaar 2018. Dit bedrijf wordt verkozen op basis van de geleverde prestaties inzake innovatie, (ambitie voor) internationaal ondernemen, personeelsbeleid, financieel beleid, energie & milieu, ondernemingszin, marketing & communicatie e.a.

De bekroning tot KMO van het jaar 2018... dat is een schitterend visitekaartje voor uw KMO en een boost voor uw business!

We organiseren deze wedstrijd niet om een paar ondernemers extra te promoten. In de eerste plaats moet het initiatief het gezond zelfstandig ondernemen stimuleren en inspireren. En om de essentiële rol van KMO’s in ons land te benadrukken. Wist u bijvoorbeeld dat KMO’s in ons land zorgen voor maar liefst 69% van de tewerkstelling? Toch gaat het in de media meestal enkel over de hele grote bedrijven. De KMO’s zorgen daarnaast voor 61% van de toegevoegde waarde. Ze zijn met andere woorden letterlijk de draaischijf van onze economie. KMO’s verdienen dus de nodige erkenning. Ook dat beogen we met deze verkiezing van de KMO van het jaar 2018. Nog een jong bedrijf? Word Beloftevolle KMO!

Elke ondernemer die maximum vijf jaar actief (in hoofdberoep) is, kan zich ook kandidaat stellen voor de Beloftevolle KMO. Net zoals de KMO van het jaar, komt dit beloftevolle aspect van de onderneming sterk tot uiting in één of meerdere aspecten van de bedrijfsvoering: innovatie, (ambitie voor) internationaal ondernemen, personeelsbeleid, financieel beleid, energie & milieu, ondernemingszin, marketing & communicatie e.a.

Daarnaast uit zich dit ook in uitgesproken groei-ambities van de ondernemer gedurende de komende drie jaar. Richtcijfers die hierbij als kapstok kunnen gebruikt worden, zijn: ambitie om te groeien in tewerkstelling van minstens 5 medewerkers in de komende 3 jaar en/of de ambitie om jaarlijks de omzet met minstens 15 à 20% te laten groeien.

 

 

What's in it for me? 

Naast de verschillende prijzen, zetten we de bekroning tot (Beloftevolle) KMO van het jaar 2018 extra in de bloemetjes. Stoot als finalist door tot de Nationale pitching en wordt uitgenodigd op het UNIZO topseminar , Tien managementboeken op één dag, voor de apotheose van de wedstrijd. Op woensdag 28 november 2018 heeft u de kans om in het Kursaal van Oostende 10 TOP-ondernemers te ontmoeten. Ga het gesprek aan met onder andere Jo Caudron, Bart De Waele, Gino Van Ossel, Jeroen De Flander en zovele anderen. 

Voor meer informatie kan u alvast terecht op www.unizotopseminar.be

 

 


  Bekijk hier de vorige winnaars en enkele sfeerbeelden.